Support Engineer

Support engineer    Eindhoven, Nederland

Support Engineer

Functieomschrijving

Wie zijn wij
Sinds 2015 halen transporteurs in Nederland meer rendement uit hun vloot door de slimme technologie van Route42. ‘Fueled by data, driven by intelligence’ is ons motto. Wij zijn een hightech SAAS scaleup uit Breda en maken transportbedrijven klaar voor de toekomst. Een toekomst waarin data en technologie cruciaal zijn om duurzaam, efficiënt en veilig te kunnen rijden.

Het jonge en ambitieuze team van Route42 telt zo'n 15 man met uiteenlopende ervaring en achtergrond. Maar wat ze allemaal gemeen hebben is passie. Passie om het verschil te maken. Passie om innovatief te zijn in een traditionele markt. Passie om zichzelf, Route42 en de klant vooruit te helpen.

Wat doet een Support Engineer?
Als Support engineer ben je verantwoordelijk voor de juiste data aansluiting van onze klanten tijdens hun totale customer lifecycle bij Route42, van installatie tot onderhoud.

Onze klanten zijn transporteurs waarvan de trucks en/of trailers verbonden zijn met ons analyse dashboard. In het dashboard krijgen ze inzicht in locatie van hun voertuigen, wachttijden op verschillende locaties, route optimalisaties, efficiënt gebruik van hun trucks en trailers, maar bijvoorbeeld ook het rijgedrag van de chauffeurs. De data hiervoor halen wij op met eigen hardware of steeds vaker ook door gebruik te maken van al aanwezige hardware in de trucks en trailers. Jij bent er als Support engineer verantwoordelijk voor dat de data juist binnenkomt en blijft binnenkomen in ons dashboard.

In het geval van onze eigen hardware betekent dit dat je de hardware levert aan de klant en de monteurs (op afstand) begeleid met de installatie en checks zodat we zeker weten dat een stabiele betrouwbare datastroom opgang komt naar onze dashboard. Indien er al IoT hardware in de trucks of trailers aanwezig is zorg je er samen met de klant voor dat de datastroom van de hardware provider naar ons dashboard opgang komt, dus werken de API’s in de database en werken de aansluitingen met de tools van leveranciers. Dit installatieproces overzie je grotendeels in de cloud. Je werkt hierin nauw samen met onze developers. Kortom je speelt een essentiële rol in de kern van onze operatie, de basis van het goed functioneren van onze software en het binnenhalen van de juiste data. Heb je nog niet direct ervaring met zowel de hardware als de software kant, maar ben je wel technisch onderlegd en bereid om veel te leren dan helpen we je graag met de specifieke benodigde kennis.

en verder:
-Analyseer jij patronen van klanten, gebruik en vragen om er achter te komen welke vervolgacties genomen moeten worden.
-Doe je voorstellen naar het product team om het product te verbeteren voor alle klanten. The impact is real.
-Ben jij verantwoordelijk voor de relatie met je klanten en zorg je dat deze helemaal top is!

Kortom een brede functie met genoeg mogelijkheden om je verder te ontwikkelen.

Functievereisten

Wat neem je mee?
-Je bent analytisch, data-driven en technische onderlegt, affiniteit met hardware, IT en ervaring met programmeren is een pré.
-Je bent resultaatgericht en een afspraak is voor jou echt een afspraak. Die maak je waar.
-Je bent communicatief sterk (Nederlands en Engels) en niet bang de telefoon te pakken, je hebt lef en komt in actie voordat iemand je dat vraagt. Je luistert goed en vraagt door waar nodig.
-Een flinke dosis nieuwsgierigheid en doorzettingsvermogen en hebt de drang om jezelf continu te verbeteren.

Wat hebben wij jou te bedien?
-Front Row seats bij een snel groeiende tech start-up.
-Een top team van slimme koppen om je heen en prachtige klanten.
-De mogelijkheid om je stempel te zetten op de verdere groei van Route42.
-Enorm veel doorgroeimogelijkheden.
-Gezellige bedrijfslunch met de lekkerste tosti's.

Tot slot
Kun jij jezelf wel vinden in bovenstaande? Reageer dan snel op deze vacature!